piątek, 25 sierpnia 2017

Zupa ze świeżych ogórków

Jeśli posiadacie duże, przerośnięte ogórki i nie wiecie, jak je wykorzystać - polecam pyszną zupę. Parę lat temu gotowałam ją bardzo często. Zawieruszyłam gdzieś przepis  i dopiero dzisiaj, po  kilkuletniej przerwie, przygotowałam ją ponownie. Odtworzyłam recepturę, bo nie jest szczególnie wymagająca  i smakowała, jak dawniej. Zajadaliśmy się zupą aż się uszy trzęsły. Spróbujcie. Naprawdę warto!


Zupa ze świeżych ogórków - przepis:

5-6 dużych ogórków
1 łyżka masła
1/2 litra bulionu drobiowego (lub 1 kostka rosołku  KNORR)
1 serek kremowy topiony lub ser brie
1/2 pęczka koperku
czarny pieprz mielony
1-2 łyżki śmietany 18% - niekoniecznie

Ogórki obrać, przeciąć wzdłuż na połowę i usunąć pestki. Pokroić w kostkę (ok. 1,5 cm). W garnku rozpuścić masło, dorzucić pokrojone ogórki. Wlać bulion (lub wodę, jeśli użyjemy kostki rosołowej). Ciecz powinna zakrywać ogórki. Gotować na małym ogniu do momentu, gdy ogórki będą szkliste. Dodać kostkę topionego serka (w przypadku sera brie należy ściąć twarde części), mieszać do jego rozpuszczenia. Doprawić świeżo zmielonym czarnym pieprzem. Posypać posiekanym koperkiem. Można również zabielić śmietaną.




Zupa jest bardzo smaczna. Przygotowuje się ją błyskawicznie.  Polecam.

20 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczna zupka :) Chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja zamiast pieprzu daję curry i kurkumę. I częściej robię tę zupę z cukinii. Poza tym dla tych, którym szkodzi tradycyjna mizeria,można zrobić mizerię właśnie z cukinii- koniecznie cukinię obrać, cieniutko zheblować na szatkownicy, posolić, dodać albo domowy ocet jabłkowy albo sok z cytryny, rozrzedzony nieco wodą i koniecznie koperek.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę wypróbować Twoją wersję zupki. Dziękuję również za przepis na mizerię z cukinii. Obrodziła w tym roku. Już nie mam pomysłu na nią. Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Nie próbowałam. Zapisuję:)

      Usuń
    3. Dorotko, cukinie możesz zrobić tak samo jak ogórki w occie. Na zimę będą "jak znalazł".

      Usuń
    4. Dziękuję, na pewno zrobię cukinię w occie.

      Usuń
    5. Wypróbowałam wersję ogórkowej z kurkumą i curry. Delikatnie pikantna. Przepyszna. zupełnie inna niż moja:)

      Usuń
  3. Jadłam raz taka zupę ze świeżych ogórków i miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto przypomnieć sobie jej smak, bo przygotowanie jej ne jest pracochłonne.

      Usuń
  4. takiej zupy jeszcze nie jadłam, smakowita :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I to jest taki przepis... Aaaaaaa! Dziękuję. Po pierwsze zaskoczona jestem, bo nie wiedziałam, że można, a sama chyba bym na to nie wpadła, po drugie, jakieś dziwne mam w tym roku ogórki, bo są maciupkie w jeden dzień, a w drugi- trzeci ogromne baniaki, z którymi nie wiadomo już co zrobić.... zrobię zupę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie będziesz żałować, że ją ugotowałaś. Jest pyszna. Dodałam również wg sugestii anabell kurkumy i curry. Rewelacja:)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Zupa jest wyjątkowo smaczna. Polecam z czystym sercem:)

      Usuń
  7. Pyszna zupka! Już bardzo długo takiej nie jadłam... dzięki za inspirację :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam długą przerwę w gotowaniu (i jedzeniu) tej zupy. Pozdrawiam:)

      Usuń