niedziela, 2 września 2018

Tort książka

Ależ ten czas leci! Dokładnie rok temu na urodziny mojej Mamy - miłośniczki grzybobrania, zrobiłam tort w kształcie borowika.  Wydaje mi się, że od tamtego momentu minął co najwyżej miesiąc, a tu znowu wrzesień i trzeba było wymyślić coś, czego jeszcze nie przygotowywałam.  
Stanęło na książce.


Tort składał się z dwóch rodzajów ciasta: biszkoptu migdałowego oraz ucieranego ciasta z szafranem, na które przepis znalazłam u Małgosi. Warstwy przełożyłam klasycznym kremem na bazie białej czekolady, śmietanki kremówki i mascarpone oraz kwaskowym dżemem z czarnej porzeczki. Nie dosmaczałam alkoholem ponieważ wśród gości było sporo dzieciaczków.
Zdjęcia pozostawiają wiele do życzenia. Musiałam je wyostrzyć w PhotoScape, bo wyszły zamglone i rozmyte.  Myślę, że aparat odchorowuje wyprawę do Indii, gdzie był ciągle zaparowany z powodu bardzo dużej 90% wilgotności powietrza.

29 komentarzy:

  1. Tort wygląda pięknie i myślę że równie dobrze smakuje:)))Pozdrawiam serdecznie i wszystkiego najlepszego Twojej mamie życzę:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki piękny tort, jestem pod wielkim urokiem, żal by mi było, kroić go :)

    OdpowiedzUsuń
  3. taki tort musiał zrobić wielkie wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ochów i achów nie było, ale mam nadzieję, że mimo ich braku, podobał się:)

      Usuń
  4. Ale pomysłowo! Zapewne Solenizantka była zadowolona;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękny tort :) Wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny tort, wygląda jak dzieło sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł i piękne wykonanie Dorotko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wyglądał znacznie lepiej niż na zdjęciach:)

      Usuń
  8. Tort piękny aż szkoda jeść... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ cudny :))) I jak pięknie wykonany, naprawdę jestem pod wrażeniem pomysłu :D Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wielka przyjemność czytać tak miłe słowa. Dziękuję:)

      Usuń
  10. Dorotko już Ci mówiłam że dla mnie jesteś artystką, Twoje torty to arcydzieło :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam Twoje torty i zawsze z wielką przyjemnością je podziwiam:) Dużo zdrowia dla Mamy!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dorotka nie mogę się napatrzeć na tak piękny tort mistrzyni cudo i duzo zdrowia dla solenizantki

    OdpowiedzUsuń
  13. Szkoda, że zdjęcia takie wyszły bo widać, że torcik był śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia są koszmarne. Nie było ani jednego, które bez retuszu mogłabym tu zamieścić:)

      Usuń
  14. Bardzo szkoda, że zdjęcia takiej jakości, bo nie oddają całego piękna tortu. Jednak widać, że jest genialny. Ty masz niesamowity talent, Twoje torty budzą zachwyt. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajnie sie zaprezentował

    OdpowiedzUsuń