piątek, 13 kwietnia 2018

Tarta z gruszkami i gorzką czekoladą

Polecam dziś pyszną tartę i zachęcam Was do jej przygotowania. Jest delikatnie słodka, choć prawie bez udziału cukru.To obok smaku, niezaprzeczalny atut.



Tarta z gruszkami i gorzką czekoladą - przepis:

30 dag mąki
1 łyżka cukru
1/2 kostki masła
1/2 szklanki śmietany kremówki 36%
2 żółtka

3 gruszki
1/2 cytryny
1 tabliczka gorzkiej czekolady

masło do smarowania formy

cukier puder do posypania

Mąkę  posiekać z zimnym masłem. Dodać cukier, żółtka i śmietanę. Zagnieść ciasto. Zawinąć je w folię spożywczą i włożyć do lodówki na co najmniej 2 godziny. 

Gruszki obrać, pozbawić gniazd nasiennych, pokroić na ósemki. Skropić sokiem z cytryny, by  nie zrobiły się ciemne.  Czekoladę połamać na kostki lub posiekać na mniejsze kawałki.

Schłodzone ciasto podzielić na 2 części. Jedną rozwałkować i wyłożyć nią dno łącznie z bokami formy do tarty, wcześniej dokładnie natłuszczonej masłem. Na cieście ułożyć owoce, a na nich czekoladę. 
Drugą część ciasta cienko rozwałkować i przykryć nim wierzch tarty.  Nakłuć widelcem, aby para wydobywająca się z gruszek mogła bez przeszkód wydostać się na zewnątrz.
Nadmiar ciasta usunąć przesuwając wałkiem po rancie formy.


Piec ok. 45 min w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.
Wystudzoną tartę oprószyć cukrem pudrem.




Pozdrawiam:)

22 komentarze:

  1. Ale narobiłaś mi smaka��

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka fajna tarta:) Z pewnością dodatek jedynie 1 łyżki cukru skusi obecnie będących na diecie:) Super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobię, brzmi super!
    Dziekuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, jak apetycznie... myślę, że w najbliższym czasie zagości tarta u mnie... talerzyk z kawałkiem ciasta mnie zauroczył, jest przepiękny :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. gruszki i czekolada, namawiać mnie nie trzeba na takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tarta jak malowana. Świetne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie się prezentuje i chyba też tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zabieram ze sobą do jutrzejszej herbatki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne połączenie smaków gruszki i czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  11. gruszki i gorzka czekolada! To musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak ja lubię połączenie gruszki i gorzkiej czekolady!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jestem fanka gorzkiej czekolady, ale wyglada pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rzadko piekę ciasta z gruszkami, a Twoje wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  15. ja też rzadko z gruszkami cos piekę; ale kusząco brzmi ta tarta

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawe połączenie, zdecydowanie przepis do wypróbowania! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. super,że mało słodkie, ja właśnie takie lubię a więc sięgam po kawałek....

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda wspaniale, nie wygląda na pracochłonny, myślę, że spróbuję go wykorzystać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń