środa, 11 września 2019

Bakłażanowe kanapki

Bakłażan, szynka i ser. Połączenie dla mnie idealne. Składników niewiele, pracy również niedużo, a efekt niesamowicie pyszny. 
Zapraszam na ucztę.

 Inspiracja

Bakłażanowe kanapki - przepis:

2 bakłażany
plasterki szynki (1 na 2 plastry bakłażana)
plasterki żółtego sera (1 na 2 plastry bakłażana)
sól

2 jajka
50 ml mleka
1/2 szklanki bułki tartej 
1/2 szklanki płatków kukurydzianych (zwykłych)

olej roślinny do smażenia

*Bakłażana pokroić wzdłuż na półcentymetrowe plastry, posolić, przełożyć do miski i odstawić na 30 minut. 
*Odlać powstały płyn i każdy plaster osuszyć papierowym ręcznikiem.
*Przygotować panierkę. Płatki kukurydziane umieścić w woreczku strunowym i pokruszyć używając wałka. Wymieszać z bułką tartą.
*Jajka rozbełtać razem z mlekiem i szczyptą soli.
*Każdy plaster osuszonego bakłażana zanurzyć w rozbełtanym z mlekiem jajku, następnie w bułce tartej wymieszanej z pokruszonymi kukurydzianymi płatkami. Smażyć z dwóch stron, przełożyć na papierowy ręcznik, aby pozbyć się nadmiaru oleju. Odstawić, poczekać aż przestygną.
*Szynkę i ser włożyć między dwa plastry bakłażana. Przycisnąć. Wystające poza krawędzie "kanapki" fragmenty sera i wędliny usunąć.
*Układać na wyłożonej papierem do pieczenia blasze, piec w temperaturze 200 stopni C ok. 10-15 minut.
*Po wyjęciu z piekarnika kanapki przekroić na pół, ułożyć na półmisku. Podawać w towarzystwie zielonej sałaty.



Polecam i pozdrawiam:)


40 komentarzy:

  1. O rany... wygląda przepysznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, wygląda przepyszne, aż ślinka leci........ Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno smaczne - w tym roku po raz pierwszy jadłam bakłażana i polubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bakłażany goszczą w mojej kuchni od dawna, ale nie były wcześniej składnikiem nr 1 przygotowywanych dań.

      Usuń
    2. U mnie nie są numerem jeden ale uważam je za smaczne i jeśli są dobrze wybrane nie są gorzkie :)

      Usuń
  4. W życiu nie wpadłabym na taki pomysł, rewelacja! Bez szynki, bo nie jadam mięsa, ale to nić nie szkodzi. Przepis megastycznie mi się podoba, bo ja uwielbiam próbować nowości, a takiej kanapki, to ja jeszcze nie jadłam. <3

    Pozdrawiam cieplutko. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za miły komentarz. Oczywiście, wędlinę można pominąć. Kanapeczki doskonale smakują ze smażonym porem, figami albo dojrzałą gruszką. Polecam i pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Narobiłaś mi ochoty na takie kanapki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł. Uwielbiam bakłażana. Wygląda mega smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja akurat za bakłażanem nie przepadam :) Ale pomysł ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w tej wersji bakłażan by Ci smakował? Polecam:)

      Usuń
  8. Bardzo pomysłowo, chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo naprawdę takie kanapki smakują wybornie:)

      Usuń
  9. idealny pomysł (z drobną modyfikacją), dla tych, którzy nie jedzą pieczywa :D Jak ja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ograniczam pieczywo. Możliwości "obłożenia" tych bakłażanowych kanapek jest wiele. Może być wkładka z gruszek, fig, smażonego pora. Polecam:)

      Usuń
  10. To coś zdecydowanie dał mnie :) lubię tåke cudeńka :) a przy piatku można zjeść że znajomymi :) dziękuję za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, to bardzo ciekawa i pyszna przekąska. Polecam:)

      Usuń
  11. Świetny pomysł, lubię bakłażana a w takiej wersji jeszcze nie jadłam, na pewno jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, Madziu. Bakłażan w tej wersji smakuje wspaniale:)

      Usuń
  12. ale świetny pomysł na oryginalną kolację:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, ze bez szynki tez będzie dobre. Dla mnie przepis do zrobienia na już. Do tej pory bakłażana robiłam tylko z ostrym sosem .

    OdpowiedzUsuń
  14. Do bakłażanów podchodzę z dystansem, zawsze wychodziły jakieś takie bez smaku. Ale może to kwestia odpowiednich proporcji i przypraw? Spróbuję z Twojego przepisu!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię tę wersję bakłażanowych kanapek, ale i tę z dodatkiem smażonego pora, fig lub gruszki i sera pleśniowego:)

      Usuń
  15. Dorotka te podpłomykowe kanapki super pomysł to coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, Tereniu, że pomysł na kanapki Ci się podoba:)

      Usuń
  16. Ale świetny pomysł! U mnie często brak pomysłu na bakłażana, z chęcią wypróbuję Twój :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Bakłażan w takiej kanapkowej wersji jest bardzo smaczny:)

      Usuń
  17. Nigdy dotąd nie widziałam takiego wykorzystania bakłażana, pomysłowe! Najczęściej kroję w plastry, posypuję przyprawami i do piekarnika, nie raz przy tym myślałam, że powinnam być bardziej konstruktywna :) Dziękuję za przepis, spróbuję zaskoczyć rodzinę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super pomysł! Koniecznie muszę przygotować!

    OdpowiedzUsuń