niedziela, 29 grudnia 2019

Tort i noworoczne życzenia

       Moja starsza córka obchodziła wczoraj urodziny.  Tradycyjnie, zamiast kwiatka, wszystkim członkom rodziny na taką okoliczność przygotowuję tort. I tym razem nie było inaczej. Staram się również, by nie powielać kształtu urodzinowych wypieków z poprzednich lat. Muszę przyznać, że nie jest to już wcale łatwe zadanie.  Pomysłów zaczyna powoli brakować.
        Ileż godzin w ciągu ostatnich kilku dni poświęciłam w poszukiwaniu inspiracji, wiem tylko ja! Nawet bardzo bogate, nieocenione i dotąd niezawodne zasoby Pinterestu nie podsunęły ciekawego pomysłu. Niczego oryginalnego, związanego z obszarem zainteresowań córki nie udało mi się znaleźć!  Upiekłam więc najpierw 3 ciasta (placek amerykański nazywany wiewiórką, ciasto marchewkowe i biszkopt migdałowy) i dopiero wtedy zaczęłam intensywnie zastanawiać się, co z nimi począć.  
       I nagle przyszło olśnienie!  Córka ostatnio wspominała, że ma w firmie wyjątkowo pracowity i gorący okres. Marzy jej się odpoczynek i choć krótkie nicnierobienie. A że raczej na razie nie zanosi się na spełnienie tych pobożnych życzeń, to pomyślałam, że przynajmniej kształt tortu może być namiastką symbolizującą odprężenie i labę.





        Tortowe blaty przełożyłam kremem z bitej śmietany, masy krówkowej i kilku drobno pokrojonych plastrów ananasa z puszki oraz żelką ananasową. 
     Placek amerykański (wg tego przepisu) oraz ciasto marchewkowe (przepis tu)  były po upieczeniu bardzo wilgotne, więc nie wymagały nasączenia.









Kończąc ostatni w tym roku wpis, pragnę złożyć Wam życzenia.

 Niech w Nowym Roku dopisuje Wam zdrowie, 
uśmiech nie schodzi z twarzy, 
pomyślność nie opuszcza, 
a spokój i bezpieczeństwo zagoszczą na stałe.


Serdecznie pozdrawiam:)

66 komentarzy:

  1. O jejku gdybym dostała taki tort to chyba nie pozwoliłabym go jeść:)))cudny:))Pozdrawiam serdecznie i wszystkiego najlepszego dla córki życzę:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, bardzo Ci dziękuję za piękną ocenę moich cukierniczych poczynań oraz za życzenia:)

      Usuń
  2. Zabawny torcik i widać w nim rękę MIstrza :)

    Dziękuję za życzenia... Tobie i Twoim bliskim również wszystkiego dobrego... niech to bedzie piękny rok obfitujący w to co najpiękniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten tort to był hit! Z żalem go kroiłam. Z buzią jeszcze trudno mi się rozstać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki świetny tort! Aż szkoda byłoby mi go zjeść. Również życzę szczęśliwego Nowego Roku. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny pomysł, naprawdę szkoda kroić takie cudo!
    Cudownego Nowego Roku i masę tortowych inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dorotko, Kochana, dziel sztuki się nie je!!! Zabronione! Jesteś NIESAMOWICIE ZDOLNA!
    Wszystkiego co dobre i miłe w Nowym Roku- Tobie i Twoim Bliskim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż ciepło na sercu mi się robi, gdy czytam Twoje pochwały, Anabell. Dziękuję bardzo za słowa uznania i za życzenia:)

      Usuń
  7. istne cudo!!!!! Wszystkiego najlepszego w nowym roku

    OdpowiedzUsuń
  8. O matko! Jak to cudnie wygląda, podziwiam talent☺☺ Szczęśliwego Nowego Roku ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciepłe słowa i życzenia. Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Ojej! Co ja odkryłam! Toż, Ty Mistrzynią Swiata jesteś! Niesamowite wypieki tworzysz! Aż mi ślinka pociekła... I jak tu taki pokroić? Zepsuć dekorację? Podziwiam... Dosiego Roku 2020 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za tak wiele miłych słów oraz za życzenia:)

      Usuń
  10. O ja. Naprawdę fantastyczny tort.. Masz talent. :) Ci, którym przygotowujesz torty to mają szczęście ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło czyta się takie komentarze. Dziękuję bardzo:)

      Usuń
  11. niesamowity ten tort! najlepsza inspiracja okazała się czekać tuż za rogiem :)
    wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dorotko, nie przestajesz mnie zadziwiać :) Twoje pomysły są cudowne a tort na pewno pyszny, choć szkoda takie cudo kroić :0) Pozdrawiam serdecznie i życzę SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU :) uściski przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, dziękuję za tyle miłych i motywujących słów:)

      Usuń
  13. Aż szkoda było kroić! :P
    Chętnie obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  14. Super, to już kolejny tort, którym jestem zachwycona :) gratuluję Dorotko i bardzo serdecznie życzę Ci i Twojej rodzinie szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dorotka, ilekroć widzę torty, które przygotowałaś, szczęka mi dosłownie opada z wrażenia. Jak Ty to robisz?! :D Są piękne!
    Piszesz, że wiele godzin spędziłaś na poszukiwaniu inspiracji, ale przygotowanie takiego tortu też musi być bardzo pracochłonne. Dodatkowo zawsze dbasz o to by tort był spersonalizowany, nawiązywał do tego co lubi lub czego pragnie Solenizant. To wyraz wielkiej miłości :) Ogromny szacunek dla Ciebie i Twojej pracy <3 Cudnie po prostu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tyle komplementów! Bardzo to miłe.
      Faktem jest, że jest to praco- i czasochłonna zabawa.
      Przygotowanie tego tortu zajęło mi ok. 8 godzin, a więc w porównaniu z innymi - niewiele. Nie wliczam, oczywiście, czasu pieczenia ciast. Dodatkowo podczas tej "cukierniczej twórczości" w kuchni panuje niesamowity rozgardiasz. Tego stanu nie znosi mój Mąż, zresztą ja też.
      Serdecznie pozdrawiam. Dziękuję za życzenia:)

      Usuń
  16. Tak mnie zaaferował Twój torcik, że zapomniałam o życzeniach: Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!:* :* :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam!
    Tort, który nie wygląda jak tort, po przekrojeniu na ostatnim zdjęciu, moje dzieci dopiero uwierzyły :):):) Super po prostu!
    Mogę sobie wyobrazić miny wszystkich na jego widok, a Córka zapewne była zachwycona. No bo która Mama, robi dla swojego dorosłego dziecka takie cudo cukiernicze?

    Dziękuję za życzenia, życzę rónież wszystkiego co najlepsze. Niech Wam się darzy ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Córka zaliczyła ten tort do trójki najciekawszych moich cukierniczych "dzieł". Natomiast moja Mama zasugerowała, że powinnam popracować nad nosem, bo "ulepiłam' zupełnie niepodobny do nosa Ani. Śmiechu było co niemiara.
      Dziękuję za życzenia.
      Serdeczności moc przesyłam:)

      Usuń
  18. Jestem pod wielkim wrażeniem tego tortu *.* Naprawdę masz rękę do wypieków :D
    Spóźnione Wszystkiego Najlepszego dla córki! Życzę Szczęśliwego Nowego Roku 2020!
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że tort Ci się spodobał. Serdecznie dziękuję za życzenia noworoczne i urodzinowe dla córki.
      Serdecznie pozdrawiam i życzę pomyślnego 2020 roku:)

      Usuń
  19. Naprawdę rozumiem Twoją córkę. Też marzę o odpoczynku i zwyczajnym wyłączeniu się z życia. Czasami jednak nie da się...
    Tort jak zawsze genialny! Jesteś naprawdę utalentowana :)
    Wszystkiego najlepszego dla córki i dla Was wszystkich :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Małgosiu, za życzenia i miłe słowa.
      Serdecznie pozdrawiam. Niech Nowy Rok będzie wyjątkowy dla Ciebie i Bliskich:)

      Usuń
  20. O jaaaaa.... ależ on jest cudny! Nie chce mi się wierzyć, że został pokrojony- ja bym nie dała - taki ładny!:D
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku - wielu kulinarnych inspiracji!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale super torcik, dopiero na ostatnim zdjęciu, zorientowałam się, że to jest tort :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pomysłowy tort. Wszelkiej pomyślności w Nowym roku. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  23. WOW! Tort rewelacyjny!!!!
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku
    Alina

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakiż piękny torcik :) Bardzo chętnie zjadła bym do kubka mleka.
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wielki ukłon jaka jesteś zdolna ro ic takie cudeńka. Podziwiam Twoje zdolności. Szczęśliwego Nowego Roku. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za tyle miłych słów. Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  26. Wspaniałe dzieło mistrza cukiernictwa,żal takiego torta kroić.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mistrza to mi jeszcze bardzo daleko, ale dziękuję za komplementy. Przesyłam pozdrowienia:)

      Usuń
  27. Dorotka wszystkiego najlepszego w tym Nowym Roku 2020 i dużo nowych pomysłów na torty i nie tylko oraz zdrówka pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Dorotko kochana spóźnione ale szczere życzenia noworoczne ślę :) wszystkiego co najlepsze na ten rok, zdrówka i codownych podróży życzę :)
    Torcik wygląda obłędnie :) jesteś niesamowita 😘 pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  29. Pierwszy raz jak obejrzałam, to z wrażenia nie wiedziałam co napisać.
    Napiszę krótko- kapelusze i czapki z głów!

    OdpowiedzUsuń
  30. Niesamowity tort. Ależ talent masz. Nie dałabym go ruszyć nikomu. Gdybym taki dostała, oczywiście. Cudo :)

    OdpowiedzUsuń