czwartek, 10 stycznia 2019

Batoniki z jagodami goji

Im więcej lat na moim karku, tym większa chęć na zakazany (w moim przypadku) owoc - słodycze. Nie potrafię sobie z tym uzależnieniem poradzić. Na szczęście obojętnie przechodzę obok sklepowych półek zapełnionych cukierkami, herbatnikami i  przeróżnymi ciasteczkami. Wyjątek stanowi Raffaello
Uwielbiam za to domowe ciasta i desery.
Ostatnio przygotowałam batoniki pełne migdałów i suszonych owoców.  Wykorzystałam przywiezioną z Peru 100% czystą pastę kakaową, której termin do spożycia niebawem mija. Jeśli ktoś chciałby przygotować podobne łakocie, może z powodzeniem pastę zastąpić ulubioną czekoladą, najlepiej gorzką, migdały - orzechami, jagody goji - innymi suszonymi owocami.






Batoniki z suszonymi jagodami goji - przepis:

100 g oleju kokosowego nierafinowanego
200 g 100% pasty kakaowej lub gorzkiej czekolady
4 łyżki miodu (u mnie akacjowy)
2 łyżki syropu klonowego
3 łyżki 30% śmietanki (lub mleka kokosowego)
100 g posiekanych i uprażonych na suchej patelni migdałów
50 g suszonych jagód goji (lub suszonej żurawiny albo rodzynków)
2 łyżki suszonych owoców morwy
8 łyżek opiekanych płatków jęczmiennych (lub owsianych albo gryczanych)

*W szklanej misce umieścić posiekaną pastę kakaową (lub czekoladę), olej kokosowy, miód, syrop klonowy i śmietanę. Rozpuścić w kąpieli wodnej.
*Gdy wszystkie składniki się rozpuszczą dodać posiekane i uprażone migdały, jagody goji, suszone owoce morwy oraz płatki. 
*Dokładnie wymieszać. 
*Masę przełożyć do silikonowej foremki lub do formy wyłożonej pergaminem.
*Schłodzoną masę wstawić na kilka godzin do lodówki.
*Pokroić na kawałki.



Pozdrawiam:)

18 komentarzy:

  1. Cześć Dorotko. Na sam widok dech zapiera. Przepis bardzo łatwy i na pewno zrobię taką zdrową słodycz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dorotka takie zdrowe batoniki to ja uwielbiam przepis zabieram pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie domowe batoniki nie tylko wyglądają lepiej ale przede wszystkim smakują - mają smak i dostraczaja wiele przyjemnośc i:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie, zrobię z suszonymi wiśniami i rodzynkami i płatkami migdałowymi.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie słodycze muszą smakować wybornie:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że wcale nie trudne, ale za to pozbawione wszystkich zagęstników, stabilizatorów i konserwantów.
    Odkładam na "do zrobienia".
    Jola

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeżeli lubisz rafaello - spróbuj wersji jaglanej - przepisów w necie jest bez liku. Sama próbowałam i bardzo mi smakowało....
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie słodycze są najlepsze, pyszne i wiadomo co jest w środku :) patrząc na zdjęcia przypomniał mi się blok czekoladowy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę, żeś kobietą wielu talentów, pyszności:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. O to coś dla mnie. Słodkość prezentuje się niezwykle smakowicie.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dorotko mam podobne jak Ty z tm zakazanym owocem :) nie mam silnej woli jeśli chodzi o słodycze a domowe ciasta wręcz uwielbiam :) Twoje batoniki wyglądają znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe batoniki:) Takim domowym słodkościom ja również nie mogę się oprzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wyglądają chętnie porwałabym jednego batonika :)

    OdpowiedzUsuń