niedziela, 17 listopada 2019

Ziemniaczane talarki z pastą z awokado

Pokrojone na talarki ziemniaki,  najpierw zapiekane z czosnkiem i przyprawami, a po wystudzeniu udekorowane smaczną pastą na bazie serka śmietankowego, jajek na twardo i awokado, to świetna propozycja na pyszną przekąskę. Zachwycał się jej smakiem nawet mój niespełna 20-miesięczny wnusio, więc nie pozostało mi nic innego jak tylko zachęcić Was do przetestowania przepisu.


  Ziemniaczane talarki z pastą z awokado - przepis:

6 dużych ziemniaków (u mnie fioletowe)
4 łyżki oliwy z oliwek
1 - 2 ząbki czosnku
1/4 łyżeczki soli
1/4 łyżeczki pieprzu
1/2 łyżeczki suszonego tymianku
4 łyżki startego na tarce żółtego sera (u mnie cheddar)

3 jaja ugotowane na twardo
1 awokado
1 opakowanie śmietankowego serka Philadelphia 
sól i pieprz do smaku
sok z cytryny do skropienia awokado

natka pietruszki do dekoracji

*Ziemniaki obrać, pokroić na centymetrowej grubości plastry, gotować  w osolonej wodzie (w zależności od gatunku) ok. 5 - 7 minut. 
Odcedzić i zostawić do ostygnięcia.
Wystudzone ziemniaczane talarki rozłożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Do miseczki wlać 4 łyżki oliwy, dodać sól, mielony pieprz, tymianek i przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Wymieszać.
Silikonowym pędzlem otrzymaną mieszanką smarować ziemniaczane plastry. Posypać serem startym na tarce z drobnymi oczkami. Piec w nagrzanym do 180 stopni C piekarniku z termoobiegiem ok. 20 minut.

*Ugotowane  na twardo jajka, obrane ze skórki i skropione sokiem z cytryny awokado oraz serek zmiksować razem z przyprawami na gładką pastę.

Na chłodnych plastrach ziemniaków łyżeczką (lub używając rękawa cukierniczego z tylką) układać porcje serowej pasty, posypać posiekaną natką pietruszki. 







Pozdrawiam:)

17 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na przegryzkę, bardzo lubię ziemniaki z takimi pastami, ja często robię ziemniaki faszerowane na tej zasadzie, ale takie plastry to świetny i ciekawy pomysł, na pewno wykorzystam tę wersję :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam ziemniaki w każdej postaci. Nie wyobrażam sobie bym mogła całkowicie zastąpić je kaszą lub wyeliminować.
      Serdeczności przesyłam:)

      Usuń
  2. Wyglądają wspaniale:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis. Talarki wyglądają kusząco.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł :) prosto, a jednocześnie wykwintnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wygląda ta przekąska i już czuję, że to coś dla mnie, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I już je lubię i już jutro je zrobię :) ostatnio chodzi za mną coś ciekawego, coś nietypowego, coś innego i smacznego :) myślę że będą mi smakowały bo wyglądaja obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. daj znać,jak znów je przygotujesz.kolejny raz wpadniemy:)A.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nareszcie znalazłam przepis. Przeczytałam, zapomniałam gdzie...ale takie ziemniaczki zrobiłam. Co prawda trochę inaczej, ale były pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny przepis! Koniecznie muszę przetestować!

    OdpowiedzUsuń