niedziela, 11 listopada 2018

Tyrannosaurus Rex i papierowa rolka - torty dla moich wnuków

Tak jak już wcześniej pisałam, troje z czworga moich wnuków urodziło się w listopadzie. Gorący to miesiąc, bo jeśli urodziny to  i prezenty i, oczywiście, najbardziej wymyślne torty. Tydzień temu "lepiłam" czapkę bejsbolówkę dla najstarszego. Wczoraj "imprezowaliśmy" u kolejnych jubilatów: trzy- i pięciolatka.
Młodszy to wielki miłośnik dinozaurów i zwierzaków, których figurki namiętnie zbiera. 
- Jaki chciałbyś tort
- Zlób mi dinozaula!  
Życzenie zostało spełnione. Było to jednak wyzwanie nie lada, które kosztowało mnie sporo pracy i czasu.  Ileż książek i zdjęć tych prehistorycznych stworzeń w poszukiwaniu inspiracji przejrzałam!
Gdy wreszcie na stronie zoes fancy cakes  zobaczyłam tort w kształcie T-Rexa wiedziałam, że muszę zrobić podobny. 

I choć zdjęcia tego nie oddają, dinuś wyglądał bardzo realistycznie.












Pięciolatek z kolei, chcąc być bardzo oryginalnym, zażyczył sobie tort w kształcie ... rolki papieru toaletowego, w ulubionym zielonym kolorze. Rozmowom i tłumaczeniom nie było końca. Jubilat nie dał się jednak namówić na mniej kontrowersyjny kształt. Cóż było począć. I to życzenie spełniłam.  Choć wygląd niekoniecznie budzi pozytywne emocje, tort okazał się wyjątkowo smaczny. 




Pozdrawiam:)

51 komentarzy:

  1. Ta rolka papieru ! Dzieciaki mają fantazję i poczucie humoru.
    A Ty masz ogromny talent plastyczny i wyobraźnię.

    OdpowiedzUsuń
  2. ps.dużo zdrowia i radości dla młodych Jubilatów .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu małych Jubilatów oraz swoim za komplementy:)

      Usuń
  3. Babciu Doroto... jestem zakochana w Twoich pomysłach i jesteś dla mnie numerem jeden wśród tortowych babć. Wygląda na to, że Twoje wnuki wdały się w babcię z tym humorem :) Torty obłędne, bez dwóch zdań, rolka papieru skradła moje serce za pomysł, natomiast dinozaur... ooo... mistrzostwo świata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasieńko, wszystkie tortowe pomysły rodzą się w głowach wnucząt, a ja jestem tylko ich skromną wykonawczynią.
      Dziękuję Ci za wszystkie cudowne słowa:)

      Usuń
  4. Torty wyglądają absolutnie niesamowicie! Ten dinozaur! Obłędne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło czyta się takie motywujące komentarze. Dziękuję:)

      Usuń
  5. Bardzo ładne i bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem znów pod ogromnym wrażeniem! Jakże on realistyczny! :) wspaniały efekt końcowy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo to miłe uczucie, gdy "robótka" się podoba. Dziękuję:)

      Usuń
  7. Dinozaur jak żywy :) prawdziwe mistrzostwo świata, chylę czoła. Napracowałaś się przy tym torciku ale było warto, wnuk pewnie zachwycony. Rolka papieru toaletowego też niczego sobie :) oj, te wnuki i ich pomysły :) ale czego się dla nich nie zrobi :) wiem to po sobie, na rzęsach będę tańczyć aby zobaczyć radość dziecka :). Jeszcze raz gratuluję super tortów a wnukom życzę dużo zdrówka, radości i pomysłów na kolejne torty aby Babcia z wprawy nie wyszła :0) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Małgosiu. Zastanawiam się, co wymyślą za rok. Lubię tę cukierniczą produkcję, a gdy efekt końcowy uszczęśliwia dzieciaki, to miód na moje serce:)

      Usuń
  8. Ten dinozaur jest po prostu rewelacyjny! Widać w nim duuużo pracy, ale jaki efekt! Rolka też fajna, jesteś cukierniczą wróżką!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dorotka Rewelacja i mistrzostwo w twoim wykonaniu

    OdpowiedzUsuń
  10. Dorotko, gdybyś nie napisała o jaki to kształt dziecku szło to nie skojarzyłabym tego z rolką papieru toaletowego, bo wygląda całkiem "normalnie", tortowo.
    Ale ten dinozaur wygląda nieco przerażająco, bardzo autentycznie. Ej, marnujesz się, marnujesz!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzylatek ma mnóstwo książek o dinozaurach. Na niektórych ilustracjach gady wyglądają tak mało przyjaźnie, że nawet starszy brat nie chce ich oglądać. Zastanawiałam się, czy tort nie powinien mieć kształtu jakiegoś bajkowego, sympatycznego dinusia, ale trzyletni Jubilat wolał "plawdziwego".
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  11. Super te torty, oba wyglądają rewelacyjnie :) gratuluję talentu, zrobiłaś prawdziwe dzieła sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudnie wyglądają i na pewno zrobiły furorę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakowały i bardzo dzieciaczkom się podobały:)

      Usuń
  13. Na pewno wnuki były zadowolone z takich tortów. Jak zwykle arcydzieło cukiernictwa w Twoim wydaniu
    Dorotko :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. piękny dinozaur ;)
    A tort w kształcie rolki genialny!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dorotko, jesteś szalenie utalentowana! Oba torty wspaniałe. T-Rex bardzo realistyczny - to oko i paszcza z zębami i skóra. Coś wspaniałego. Wnuki mają wielkie szczęście mając tak utalentowaną i kochającą babcię:)
    Pomysł na tort w kształcie rolki papieru toaletowego wywołuje uśmiech na twarzy. I nie chodzi o sam fakt, że to rolka papieru, ale generalnie o pomysł i stanowcze trwanie przy swoim:) Fajne chłopaki to muszą być:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie niepokorne chłopaki mi się trafiły. Takie trwanie przy swoim czasami mi imponuje.
      Dziękuję za słowa uznania. To bardzo miłe móc czytać tyle komplementów:)

      Usuń
  16. Jestem pod ogromnym wrażeniem dinozaura!! Często piekę torty dla rodziny, ale czegoś takiego nie potrafiła bym zrobić. Całe szczęście że mam córkę, więc życzenia są prostsze. W najbliższym czasie tort z flamingami i ananasami :-) No a rolka papieru... Mega oryginalna 😁 Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem plastycznym antytalentem. Zawsze zazdrościłam koleżankom, które pięknie rysowały. Lubiłam za to i nadal lubię ręczne robótki. Myślę, że po kilku próbach nie miałabyś problemu z wykonaniem tego typu tortów. Jestem samoukiem, wiedzę i umiejętności czerpałam z cukierniczych blogów i filmików na You Tube.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Twój talent rzeźbiarski rekompensuje Ci wszystko z nawiązką :-)

      Usuń
  17. Ale Ty masz zdolności dziewczyno, no precież DINO jakby zwiał z Parku Jurajskiego, ja bym chyba była w strachu z nim zadzierać:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że uciekinier wygląda realistycznie.
      Bardzo dziękuję za komentarz.
      Serdecznie pozdrawiam")

      Usuń
  18. WOW!!! Fantastycznie to wygląda!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. O rany... te torty są po prostu bajeczne <3 Dorotko jesteś niesamowicie zdolna <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  20. ależ cudo!!!! Masz zdolności dinozaur jak żywy!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Tym razem nie wiem co napisać :) zabrakło mi słów na ten tort. Dorotko jestes niesamowita :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj zdolna babko. Brawo.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  23. Robią wrażenie :) Torty wyglądają świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem pod wrażeniem! Jak wszyscy :):):)

    OdpowiedzUsuń
  25. Tyranozaur - petarda!!! Jestem pod ogromnym wrażeniem włożonego nakładu pracy i idealnego odzwierciedlenia bestii :) Szacuneczek!

    OdpowiedzUsuń