środa, 15 listopada 2017

Tatar z łososia wędzonego na zimno

Nie przepadam za wędzonymi rybami. Wyjątek stanowi wędzony na zimno łosoś. Dziś chciałam polecić pyszną przekąskę, gdzie jednym ze składników jest właśnie taka ryba. Przepis znalazłam wiele lat temu na jednym z blogów kulinarnych, ale nie pamiętam, niestety, którym, ponieważ recepturę zapisałam tylko w głowie.


Tatar z łososia wędzonego na zimno - przepis:

100 g wędzonego na  zimno łososia
1/2 czerwonej papryki
2 nieduże korniszony
1 cebula szalotka
kilka gałązek świeżego koperku
2 łyżki soku z cytryny
3 łyżki oliwy z oliwek
świeżo mielony czarny pieprz
sól 

Łososia, paprykę, korniszony, cebulę i koper drobno posiekać. Przełożyć do miseczki, skropić sokiem z cytryny i oliwą z oliwek. Doprawić do smaku pieprzem i solą. Wymieszać. Podawać na pumperniklu lub innym rodzaju pieczywa. 






Przygotowanie tatara zajmuje przysłowiowe 5 minut, a jego smak jest rewelacyjny. Namawiam do skorzystania z przepisu.
Pozdrawiam:)


30 komentarzy:

  1. bardzo lubię takiego tatara:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie się zapowiada :) Takie smaki to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, Aniu, jeśli nie miałaś okazji zjeść takiego tatara:)

      Usuń
  3. A ja uwielbiam łososia wędzonego w gorącym dymie- można nim smarować cokolwiek, nawet paskudne ryżowe bezglutenowe wafelki i ma się przepyszne "żarełko".A tego tatara zrobię, może nawet niedługo?
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci przygotowanie tatara, a na ryby wędzone na "gorąco" mam długie KŁY:

      Usuń
  4. Uwielbiam wędzone rybki...a taki tatar to po prostu niebo na talerzu!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż jest amatorem wszystkich wędzonych ryb, a ja za wędzonkami nie przepadam. Jedynie łosoś wędzony na zimno mi smakuje. Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  5. Mamy więc podobnie z rybami :) I łosoś jest takim wyjątkiem. Sałatka wygląda apetycznie! Składniki , z pewnością, dają niepowtarzalny smak. Bardzo mnie zachęciłaś. Pozdrawiam.
    Dziękuję za odwiedziny i dużo ciepłych słów. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze polecam. Dziękuję i odwzajemnia pozdrowienia:)

      Usuń
  6. brzmi ciekawie
    w gruncie rzeczy jako przystawkę kiedyś jadłam, ale nie robiłam

    a na marginesie-genialne torty robisz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi się błyskawicznie. Dziękuję za uznanie dla moich cukierniczych umiejętności:)

      Usuń
  7. Zjadlabym bardzo chętnie lecz od kilku lat lękam się wędzonych specyfików.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile kolorów na talerzu! Polecam następnym razem dorzucić troszkę marynowanych kaparów, świetnie podkręcają smak takich dań.

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż żałuję, że nie mam w domu wszystkich składników, bo pociekła mi ślinka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej... pycha, tak dawno już nie jadłam łososia, koniecznie muszę naprawić ten błąd :D A w tej postaci jest wspaniały :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na takiego tatara zdecydowanie bym się skusiła :).

    OdpowiedzUsuń
  12. nie dość, ze bajecznie wygląda, to jeszcze jakie to pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niewiele składników, a smak boski. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Łososia uwielbiam pod każdą postacią:) częściej go jadam z makaronami, w zapiekanach, samego na kanapce z awokado. Napewno wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Narobiłaś mi Dorotko tym tatarem smaku :) zauważam go już wcześniej ale dziś zrobię :) ja robie jeszcze tatar z całkiem świeżego łososia tez pyszny jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jadłam jeszcze tatara z surowego łososia, bo mam lekkie obawy, czy aby ten w naszym sklepie rybnym jest naprawdę świeży. Pozdrawiam:)

      Usuń