czwartek, 28 grudnia 2017

Tort dla Ani

Zawsze marzyłam o córce. Wiedziałam, że jeśli będzie mi dane ją mieć, nazwę ją Ania. Udało się! Anka jest i dziś obchodzi urodziny.  A jeśli urodziny, to i tort być musi. 
W tym roku niekwestionowanym hitem jesienno-zimowego sezonu były lamparcie cętki. Chciałam się wpisać w ten cętkowany klimat i użyć modnego wzoru przygotowując urodzinowy tort dla córki.  I choć nie jest to panterka,  lecz imitacja skóry żyrafy, cętki są.



Zamiast mąki do biszkoptów użyłam mielonych orzechów laskowych.  Orzechowe blaty przełożyłam truskawkową frużeliną i masą przygotowaną z serka mascarpone, mleka skondensowanego oraz pokruszonych pierników.








Pozdrawiam:)

46 komentarzy:

  1. Co prawda takich butów nie noszę, ale tort majstersztyk i zrobił na mnie ogromne wrażenie:) Dzięki! Smak -REWELACJA!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tort niesamowity! Moja szczęka przysłowiowo mi opadła. :) Podziwiam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie, że bucik się spodobał. Bardzo dziękuję:)

      Usuń
  3. Dorotka !!!
    Dla mnie jesteś niesamowita. Zdolne paluszki, fantazja i ogromne umiejętności :)
    Wielki ukłon za to wszystko.
    Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, jak miło czytać sowa uznania od osoby tak uzdolnionej jak Ty. Dziękuję bardzo i życzę realizacji wszystkich planów, sympatycznych momentów zaskoczenia, zdrowia i nieustającego optymizmu.

      Usuń
  4. Dorotko buciki jest rewelacyjny. Zazdroszczę pomysłowości i talentu 💛💚💙❤💜

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś po prostu niemożliwa! Cudny ten botek/kozaczek:D
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, bardzo dziękuję za miły komentarz:)

      Usuń
  6. Niesamowite!!! Wygląda jak prawdziwy!!! Grzechem jest zjadanie tak pięknego wyrobu,
    trzeba to cały czas tylko podziwiać!
    Rozumiem Twe marzenie o córce- tak bardzo pragnęłam córki, że w trakcie porodu gdy dotarło do mnie, że to przecież może być chłopak to aż przestałam rodzić (wtedy nie było jeszcze USG). No ale udało się, urodziłam córkę.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za skomplementowanie bucika. Lubię się bawić w "torcikowo".
      Anię urodziłam też w czasach, gdy nikt poza branżą medyczną nie słyszał chyba o USG, więc płeć była do samego końca niewiadomą. Byłam nastawiona na chłopca, bo tak uważała moja pani ginekolog. Na szczęście pomyliła się. Mam też drugą córkę. I za taki układ jestem bardzo wdzięczna. Byłam tak dziewczynkowo zakręcona, że gdyby okazało się, że mogłabym mieć 3 dziecko, to też chciałabym mieć córkę. Teraz mam trzech wnuków i czwarty już niebawem się pojawi. I zakochana jestem w nich do szaleństwa. Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Nie wiem co napisać:))))ale ten tort to mistrzostwo świata:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie. To jeden z tortów, którego przygotowanie zajęło znacznie mniej czasu niż innych. Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Jesteś WIELKA! Uwielbiam Twoje torty, ale ten zrobił na mnie największe wrażenie. Wow!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Malwinko. Po raz pierwszy robiłam tort w kształcie kozaka (rok temu dla wnuka wykonałam adidasa) i nigdy jeszcze nie przygotowałam masy marcepanowej z cętkowanym wzorem. Cieszę się, że udało mi się bez wcześniejszych prób. Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Jak miło dorotko że masz Anię :) moja mama jak mnie urodziła to nie chciała słyszeć o innym imieniu :) i powiedziała do taty żeby mu przypadkiem inne imię do głowy po drodze nie przyszło bo go do sądu pośle :) :) :) i też tak mówiła chciała mieć Anię i Anię ma :) torcik piękny :) szkoda że nie dla mnie :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż "wyciął" taki numer, gdy urodziła się druga córcia. W USC Agatę zmienił na Ewę. Też mi się podoba. A za skomplementowanie bucika bardzo dziękuję. Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Oooo, to ciekawostka. Chyba jestem zadowolona:)

      Usuń
  10. You are the best Dorota I love your artistico cane
    Happy New year

    OdpowiedzUsuń
  11. Ożeż ty! Totalnie jestem zaskoczona, gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwie panie na fb-owej stronie zamkniętej grupy, na której "pochwaliłam się" tym tortem, udowadniały, że to jest tzw. "ściema". Zażądały zdjęcia przekrojonego wypieku. Zamieściłam więc fotkę, ale tylko jedna miała cywilną odwagę, przyznać się do "niedowiarstwa".
      Dzięki serdeczne. Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Prawdziwe dzieło sztuki. Wprost rewelacja. I za pomysł 10 punktów!
    Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Widziałam podobne tortowe botki w Internecie, więc pomysłu sobie przypisać nie mogę.
      Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowia i pomyślności w Nowym roku:)

      Usuń
  13. Fantastyczny tort, gratuluję pomysłu i perfekcyjnego wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. No Kochana, bucik jak ta lala. Gdybyś się nie pochwaliła, że to torcik to bym pomyślała, że Kopciuszek zgubił swojego kozaczka. Jestem pod wrażeniem, gratuluję pomysłu i wykonania. Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, bardzo dziękuję za słowa uznania. Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Różne kształty widziałam, ale but prześcignął wszystko! Jest jak prawdziwy.But!!! Rewelacja! Obcas jaki piękny, podeszwa i ... rewelacja!!!
    Szczęśliwego Nowego Roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, ślicznie dziękuję. Życzę Tobie i Twoim bliskim zdrowia i pomyślności w Nowym Roku:)

      Usuń
  16. Wspaniały tort, kolejny, którego aż żal kroić :)
    Moja mama jest Ania, bardzo chciała mieć synów, kłóciła się z położną, że jestem chłopcem, bo już jedną córkę miała :0 A jak w 3 ciąży okazało się,że to będzie chłopak, to płakała, bo jednak wolałaby trzecią córkę, nie można było dogodzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne.
      Znajoma mojej Teściowej, matka 3 synów, usłyszała kiedyś, że jeśli ma się chłopców to tak, jakby się dzieci nie miało. Trochę prawdy w tym jest. Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Przepiękny tort! Istne jadalne dzieło sztuki, jestem zachwycona i po cichu "zazdraszczam" talentu:))) Jest piękny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schlebiasz mi, ale to całkiem miłe uczucie. Bardzo Ci dziękuję, Ewo.

      Usuń
  18. A ja tak patrzę i się zastanawiam po co wstawiłaś zdjęcie jakiegoś kozaka :D ja myślałam, że to prawdziwy but, a tu taki numer! To jest arcydzieło!!!�� coś przepięknego ��

    OdpowiedzUsuń
  19. wow! wygląda tak realistycznie! najlepszego dla Anki:) ja córki się nie dochowałam niestety:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu Anki. Jestem szczęśliwa, bo mam aż dwie. Pozdrawiam Cię serdecznie:)

      Usuń
  20. Dorotka tak się na ten bucik zapatrzyłam ze myślałam że to prawdziwe ,ja też mam córkę z grudnia ale 20 ,wspaniałe torciki cuda Dorotka powinaś w cukierni pracować z takim talentem

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow! Wygląda bardzo realistycznie! Jestem pod wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń