czwartek, 18 stycznia 2018

Ciastka twarogowe

Uwielbiam te ciastka. Są słodkie, choć bez cukru. Można do nich dodać orzechy, migdały, suszoną żurawinę lub inne ulubione bakalie. Bez dodatków są równie pyszne.
Piekę solidną porcję tych ciastek, bo obdzielam nimi całą rodzinę. 
 Ciastka twarogowe - przepis na 80 ciastek:

70 dag półtłustego twarogu

1 kostka masła
2 łyżki śmietany 18%
4 jajka
ok.60-70 dag mąki pszennej

cukier puder do posypania

bakalie (niekoniecznie) 

*Twaróg utrzeć lub przepuścić przez maszynkę.
*Dodać jajka, masło, śmietanę i mąkę. 

*Posiekać nożem lub rozdrabniaczem do ciasta, a następnie wyrobić ręką. 
*Rozwałkować na cienki placek na posypanej mąką stolnicy.
*Wykrawać ciasteczka (kształt wedle upodobań) .
*Układać je na wyłożonej papierem do pieczenia blasze.
*Piec ok. 15 minut w temperaturze 180 stopni C z termoobiegiem.
*Od razu wyjąć z piekarnika i posypać (niekoniecznie) cukrem pudrem.
Wzorki po upieczeniu nie są, niestety, widoczne


Przygotowując ciasto można część masła śmietankowego zastąpić masłem orzechowym i po rozwałkowaniu posypać posiekanymi uprażonymi orzechami. Delikatnie wałkiem wcisnąć je w ciasto.



Przygotowanie twarogowych ciastek nie jest pracochłonne, a ich smak jest wspaniały. Zachęcam do upieczenia.
Pozdrawiam:)

38 komentarzy:

  1. Bardzo smaczne! Żałuję, że nie udało mi się spróbować takich prosto z pieca...Podejrzewam, że wtedy to już w ogóle niebo w gębie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie prosto z pieca są rewelacyjne, ale nie gorsze są te już chłodne:)

      Usuń
  2. Zjadłam większość, w moim guście:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozhulałam się ostatnio kulinarnie... przepis zapisuję, popełnię w weekend:D
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bez przerwy pichcę, testuję nowe przepisy.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Chyba też zrobię:)))Pysznie wyglądają:!!!Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Dorotka, dla mnie rewelacja... mega apetyczne zdjęcia zachęcają do zabawy w cukiernika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu. Te ciastka są wyjątkowo proste w przygotowaniu, więc bawić się można - z pozytywnym skutkiem:)

      Usuń
  6. Takie ciasteczka kojarzą mi się z dzieciństwem. A ten wałek- cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wałek dostałam w prezencie od córci. Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Ciasteczka wyglądają przepysznie!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie fajne ciasteczka. I dają tyle możliwości z doborem dodatków:)
    Ps. Świetny wałek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Można je oblepić wszystkim, co się lubi, a i bez dodatków są pyszne. Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Przepis zapisuję sobie. Aż 80 ciastek mniamm :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś nie ma śladu ciastek, a piekłam je wczoraj:)

      Usuń
  10. Świetnie wyglądają, pierwszy raz takie widzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, są pyszne, szczególnie zaraz po upieczeniu:)

      Usuń
  11. Teraz jest ten moment, w którym żałuje się, że się nie jest Twoją sąsiadką :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, musielibyście zmieniać garderobę na większą. Ja też żałuję. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. znam i bardzo, bardzo lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się, czy znalazłby się ktoś, komu nie smakują. Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Dorotko ale narobiłaś mi apetytu na te ciastka :) i jeszcze tak pięknie zrobiłaś to zdjęcie że ma ochotę na nie juz ;) świetny masz wałek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wałek to prezent od córki. Niestety, podczas pieczenia ciasteczka rosną i wzorek się rozpływa. Ciastka, zwłaszcza zaraz po wyjęciu z piekarnika, są doskonałe. Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Wyglądają jak bardzo kruchutkie placki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One bardziej przypominają ciastka francuskie. Są pyszne:)

      Usuń
  15. Narobiłas mi Dorotka smi i muszę je upiec a wałek super pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będą Ci smakować, Tereniu. Wałek to prezent od córki. Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Wyglądają na naprawdę pyszniutkie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł, bardzo lubię ciasto twarogowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nawet osobom, które za twarogiem nie przepadają, te ciasteczka będą smakowały. Pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Zrobiłam kiedyś podobne i byłam zaskoczona ich smakiem. Chyba będę musiała zrobić je ponownie :)

    OdpowiedzUsuń