wtorek, 9 stycznia 2018

Udka kurczaka pieczone na zielonym groszku

Czy wiecie, która ze znanych, gotujących na ekranie, osób jest zakochana w zielonym groszku i bardzo często wykorzystuje go w swoich potrawach? Oczywiście! Nigella Lawson! 
W mojej kuchni to warzywo jest używane rzadko. Przestałam nawet dodawać go do tradycyjnej jarzynowej sałatki.  Ale, gdy zobaczyłam program z Nigellą, w którym przygotowała pieczonego na groszku kurczaka, wiedziałam, że skorzystam z jej przepisu. Skrzętnie go zanotowałam i wczoraj nadszedł czas na przetestowanie receptury. No i .... PYCHA! Wyjątkowo smaczny jest groszek z dodatkiem pora, czosnku i wermutu. Szczerze polecam!

Udka kurczaka pieczone na zielonym groszku - przepis:

1 kg mrożonego groszku
10 udek z kurczaka
1 por

2 ząbki czosnku
150 ml białego wytrawnego wermutu
oliwa z oliwek
sól
zielony koperek

Na blachę do pieczenia wysypać mrożony groszek, dodać umyty i pokrojony na 1,5 cm kawałki por, przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, zielony koperek, wermut, oliwę i sól. Wszystko dokładnie wymieszać. Na wierzchu groszku ułożyć umyte, osuszone, posolone i spryskane oliwą z oliwek udka. Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec 90 - 100 min.  Na talerzu posypać koperkiem.




Smacznego!

24 komentarze:

  1. Bardzo lubimy kurczaka więc chętnie wypróbuję:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, Reniu, że będzie Wam smakował. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. na takie udka to ja zawsze jestem chętna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Choć nie lubię groszku (!) to skusiłaś mnie , bo udka to w każdej postaci. Bardzo ciekawa potrawa, dużo innej zieleni. I pewnie pachnie!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też za groszkiem specjalnie nie przepadam, ale w tym daniu to on jest najsmaczniejszy:)

      Usuń
  4. Nie wiem dlaczego tak mało używam groszku w swojej kuchni? Dorotko dziękuję za przepis, na pewno zrobię takie mięsko na groszku 💜💛💚💙

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, ja też lubię groszek i często używam w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Groszek i koperek to duet idealny :) Ciekawe danie, choć ja zapewne mocno skróciłabym czas pieczenia. Spokojnie wystarczyłoby 45 minut.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zwykle piekę kurczaka ok. 60 minut, ale tym razem trzymałam się ściśle wskazówek Nigelli i udka nie były wcale "przepieczone".

      Usuń
  7. U mnie w domu groszku też raczej się nie jada. Właściwie to preferuję groszek świeży, prosto z ogródka, taki mrożony albo z puszki nie do końca do mnie przemawia :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja byłam podobnego zdania, ale tą potrawą przełamałam niechęć do groszku:)

      Usuń
  8. Czuję się zachęcona do zrobienia takiego kurczaka - nie dość, że prosto, niewiele składników, to jeszcze z pewnością pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza czasem na pieczenie, potrzeba dosłownie chwili, by potrawę przygtować:)

      Usuń
  9. Spróbuję to zrobić tylko muszę zamienik zrobić bo udek coś mi nie chcą jeść pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, Tereniu, że i z innym niż udka mięskiem, będzie smaczne:)

      Usuń
  10. Dorotko fajny pomysł mi podsunęłaś z tymi udkami na jutrzejszy obiad :) bardzo dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogę być pomocna. Pozdrawiam:)

      Usuń