sobota, 2 września 2017

Borowik szlachetny - urodzinowy tort dla Mamy

Dziś 2 września.  To dzień, w którym swoje imieniny obchodzi Stefan. Po raz pierwszy od bardzo wielu lat, zamiast na imieninową uroczystość, udam się gdzie indziej.  W ostatnim kwartale minionego roku odeszły od nas dwie bardzo bliskie osoby. Bardzo charyzmatyczne indywidualności. Jedną z nich był mój Ojciec, wrześniowy solenizant, Stefan. Niektóre daty  i związane z nimi sytuacje czy wydarzenia (np. rodzinne uroczystości) tak wpisały się w nasze życie, że wspominamy je z wielką nostalgią.
Jutro urodziny obchodzi moja Mama, wielka miłośniczka grzybobrania. Tradycją jest, że Jubilatom, zamiast kwiatka, "wręczam" tort. Tym razem długo nie musiałam się zastanawiać, jaki ma mieć kształt mój słodki upominek. Domyślacie się? Prawdziwek, czyli borowik szlachetny, którego jeszcze dziś rano  "dopieszczałam".


 Jasny biszkopt przełożyłam malinową frużeliną oraz kremem budyniowym z białą czekoladą i serkiem mascarpone. Całość ubrana w marcepan. Mam nadzieję, że będzie smakował. A teraz zasypię Was ogromną ilością zdjęć borowika.















Serdecznie pozdrawiam i życzę pogodnego weekendu!

33 komentarze:

  1. Jest cudny:))wżyciu nie widziałam czegoś takiego:))))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wyjątkowo szybko zrobiłam. Dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  2. świetny pomysł. tort wygląda rewelacyjnie!! i zapewne też tak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że grzybek się podoba. Dziękuję:)

      Usuń
  3. Chylę czoła! Podziwiam i pomysłowość i wykonanie.Oj, chodzi za mną grzybobranie, chodzi.
    I tak przy okazji poczytałam i obejrzałam Twoje posty pod tagiem Torty.
    Jesteś niesamowicie zdolna babka!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grzybobranie to dla mnie duże odprężenie. Ostatnio wybraliśmy się do lasu w miniony czwartek. Dwa pełniutkie wiadra. Lubię zbierać, ale nie znoszę czyścić. Dziękuję za pochwały. Bardzo przyjemnie czytać tyle miłych słów. Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. wow, ale genialnie wyszedł. Podziwiam talent:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dorotko prawdziwe arcydzieło zrobiłaś ❤💙💚💛

    OdpowiedzUsuń
  6. Tort wygląda genialnie! Jestem pod mega wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczny tort, gratuluję pomysłu i wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ależ mnie zaskoczyłaś! czadowy tort!

    OdpowiedzUsuń
  9. o rajuśku! Ale wiarygodny grzyb! Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  10. You are a great chef my dear
    I love it!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczerze? Zatkało mnie!! Masz MEGA talent... i ten tort... marzenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję. Trochę praktyki i tez bez problemu taki tort zrobiłabyś:)

    OdpowiedzUsuń
  13. borowik jest fantastyczny, ale bałabym się skojarzeń ze starym grzybem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Na szczęście Mama - zapalona grzybiara - była "wniebowzięta":)

      Usuń
    2. uffff
      najlepszego dla mamy !

      Usuń
    3. Serdecznie dziękuję:)

      Usuń
  14. Też bym chciała dostawać takie wspaniałe prezenty 😍 piękny grzybek 😊 wspaniały talent 😊

    OdpowiedzUsuń